Els esports en temps de covid.


Els esports tradicionals han passat a un paper secundari en l'actual societat. S'han vist superats pels grans esports com el futbol, bàsquet, rugbi, futbol americà... aquests esports congreguen a un gran nombre de seguidors i per tant grans sumes de diners, interessos publicitar-vos, televisions i altres.

Així doncs els esports tradicionals han tingut un paper secundari en el desenvolupament d'aquesta societat, però no per això són menys didàctics, en alguns casos poden resultar molt més útils per a dur-los a terme en les classes de primària. Aquests a més poden treballar altres actituds i valors més significatius per als alumnes.

 

Gràcies a les classes i els jocs treballats hem pogut observar la gran quantitat de jocs i esports que podem treballar allunyant-nos dels més populars. A més són notables les seues aportacions respecte als valors, l'actitud i les diferents tècniques que podem treballar gràcies a ells. 

 

Els esports alternatius els podem trobar en el bloc 5 d'educació física que es comença a treballar a partir del *3r curs de primària. En ell podem trobar continguts com la classificació de jocs modificats, la incorporació de material complementari, la innovació pedagògica...

 

Les adaptacions dels esports amb el COVID són molt complicades, sempre has de portar la màscara que no pots respirar bé, no pots compartir el material que has tocat, hi ha limitacions en l'espai... així i tot l'execució de les activitats ha sigut molt positiva i correcta, s'ha treballat sempre amb les precaucions necessàries, s'ha introduït el joc i finalment s'ha dut a terme la pràctica del joc.

 

 

GOUBAK

El Goubak és un esport d'oposició - col·laboració que es juga en pista compartida. En ell juguen dos equips de 5 membres que s'enfrontaren en una mateixa porteria situada en el centre de la pista. El partit dura 30 minuts i cal aconseguir aconseguir 15 punts.

La porteria són tres pals posicionats en forma de triangle pel qual ha de passar la pilota, a l'altre costat ha d'estar un altre company que l'agafe al vol per a poder aconseguir un punt.

 

Cada equip disposarà de 5 passes per a aconseguir un punt i cada jugador tindrà 5 segons de possessió de la pilota. A més el passador i receptor no podran estar en la mateixa zona en realitzar-se la passada ni podrà ser retornat al mateix jugador que el va passar.

 

La pilota té forma d'esfera aplatada pels pols, té un color verd fluorescent que atrau als jugadors. 

 

El terreny de joc es compon d'una àrea central (en la qual està la porteria) que és intransitable per a tots dos equips, al voltant d'aquesta es divideix el terreny de joc en 3 zones, cadascuna d'elles té un valor, 1, 2 i 3 punts.

 

El Goubak és un esport inclusiu ja que pot participar qualsevol persona, a més els equips són mixtos. A més és un esport molt nou per la seua estructura i modalitat de joc que motiva als alumnes.



Comentarios

  1. Hola Alex, he visto que has hecho una introducción donde destacabas también los deportes tradicionales y me ha parecido muy correcto. Así, has pasado ya a hablar del tema principal de esta entrada: los deportes alternativos. Desde mi punto de vista, me ha faltado un poco más de información sobre el tema y que la lectura fuera más atractiva y motivadora (palabras en negrita, títulos con otro tipo de letras...). También, considero que podrías haber introducido más recursos didácticos o TICs, como más imágenes o vídeos que apoyen lo que cuentas. Mi nota para esta entrada es de un 8

    ResponderEliminar
  2. En tu entrada he echado en falta que hablases un poco más sobre los juegos tradicionales, por ejemplo sus aportaciones didácticas, etc. Además, creo que podrías haber añadido algún video sobre el goubak para ver de manera más clara y ordenada como es su dinámica de juego. Te pongo un 8,5.

    ResponderEliminar
  3. Esta entrada ha comenzado muy bien hilando los tiempos que estamos pasando en la actualidad con los deportes alternativos. No obstante, poco a poco se ha ido desinflando en cuanto a contenido. Me hubiese gustado observar alguna imagen, o un diseño que provocara una lectura mas atractiva.
    No obstante mi nota en un 8.5

    ResponderEliminar
  4. Me ha parecido una entrada muy interesante, ya que has reflexionado sobre lo útiles que resultan los juegos tradicionales en Primaria. Además, me ha gustado cómo has explicado tu deporte alternativo y la propuesta que has hecho para practicarla en la escuela. No obstante, he echado en falta alguna imagen que dejase más claro el material o la manera de jugar a este deporte.
    Mi puntuación es un 9, enhorabuena!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares