Avaluació vs qualificació.

 

Per a començar l'avaluació de l'assignatura comentara breument la situació actual amb el COVID. Per la pandèmia actual hem vist reduïdes les hores lectives presencials i per tant s'han reduït les pràctiques. Quan les hem realitzades sempre hem hagut de respectar les recomanacions i mesures de seguretat, això també ha limitat l'estructura de les activitats i ha dificultat gaudir d'elles per complet.

 

No obstant això les pràctiques realitzades s'han desenvolupat perfectament i hem pogut gaudir al màxim dins de les restriccions. Fins i tot vam poder visitar el trinquet de la UPV i gaudir de les instal·lacions.

 

Els continguts han sigut atractius des del meu punt de vista, sobretot el fet de treballar en la pràctica allò que hem vist a l'aula. Ha sigut l'assignatura en la qual més he gaudit quant a continguts, ja que han sigut els més atractius i divertits d'aquest curs.

 

Quant al professorat, m'ha semblat que cadascun ens ha ensenyat allò que millor coneixen i que gaudeixen amb això, per tant ens han fet gaudir de la mateixa forma que ells. Han aconseguit que estiguem atents en tot moment i ens nodrim dels continguts impartits. Durant les classes i pràctiques pense que els alumnes hem tingut una bona actitud i comportament. Pense que hem fet que les classes anaren amenes i fàcils per als mestres.

A continuación realizaré la reflexión sobre laspreguntas propuestas por Cristina:

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

 

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

 

 

El fragment ens parla dels esports d'equip i de la relació que té amb l'oposició entre ells. En enfrontar-se dos equips és primordial que tots els membres de l'equip estiguen coordinats i cadascun realitze la seua funció, ja que si això falla no es podran aconseguir els objectius. Per a aconseguir que tots els membres remen en una mateixa direcció és necessari que es desenvolupen una sèrie d'actituds i valors que permeten la col·laboració i la cooperació entre companys, actituds de reforç pese a l'error. Aquest tipus d'actituds i valors són difícils d'aconseguir si no es practica algun esport de competició per equips.

 

 

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

 

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

 

 

"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado

Recorde el dia que realitzem diversos jocs en els quals havíem de col·laborar entre tots per a aconseguir un objectiu com que no caiguera la pilota o saltar un matalasset amb l'ajuda dels companys. En aqueixos xicotets jocs em vaig adonar que potser sense l'ajuda dels teus companys podries aconseguir l'objectiu, però amb la seua ajuda tot resultava més fàcil i fins i tot si fallaves durant l'execució sempre tènies el reforç dels companys que et motivava a aconseguir-lo i a fer la tasca correctament.

 

3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

 

El grup de Robert va realitzar un joc competitiu individual en el qual calia encistellar en una canastra, era una mica caos, ja que tots volíem tirar i encistellar-la, a vegades no funcionava correctament i era difícil de continuar jugant.

 

Si aquest joc s'haguera realitzat per equips podria haver funcionat millor i haver sigut més divertit. Els companys podrien haver estat passant les pilotes perquè els tiradors tiraren i després intercanviar les posicions. També podria haver canviat la dinàmica, ja que si el tirador falla, però un altre company encistella no hauria de perdre la seua posició per exemple.

 

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 

- Es poden obtindre punts de diferents formes, si per exemple és *futbol que es puga obtindre punts també per fer "x" numere de passades. 

- Cada "x" temps, gols o punts es canvien els membres de l'equip.

- Hi ha més d'un objectiu amb el que poder aconseguir punts i les regles poden ser flexibles.

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

 

X

 He participat de manera activa en totes les sessions i he intentat aportar a les classes teòriques

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

 

X

 


Des del meu punt de vista crec que les respostes s'adeqüen amb la teoria. 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

 



X

 

Vaig dur la iniciativa en aquest apartar i vaig explicar i dirigir la sessió.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

 


X

 

 Vaig dur la iniciativa en aquest apartar i vaig explicar i dirigir la sessió.

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

 

 En aquest apartat no estic completament satisfet per culpa de la falta de sessions per el COVID.


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

X

 

 En aquest apartat no estic completament satisfet per culpa de la falta de sessions per el COVID.

 

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9.5


Comentarios

Entradas populares